Έχετε ξεκινήσει λογοθεραπεία και σας προτείνει ο λογοθεραπευτής να κάνετε μία αξιολόγηση εργοθεραπείας, καθώς παρατηρεί κάποια δυσκολία. Ή ο αναπτυξιολόγος σας αναφέρει ότι το παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία. Και ξεκινάμε πάλι από την αρχή! "Τι είναι πάλι η εργοθεραπεία; Και τι θα κάνει το παιδί μου εκεί; Πώς θα το ωφελήσει η εργοθεραπεία; Μήπως ο λογοθεραπευτής μπορεί να του κάνει και εργοθεραπεία να τελειώνουμε;" Και πόσα ακόμα ερωτήματα περνάνε από το μυαλό σας;
Όχι, δεν χρειάζονται πάντα τα παιδιά εργοθεραπεία, όπως δεν χρειάζονται πάντα λογοθεραπεία. Όχι, δεν θέλουμε να υπερφορτώσουμε τα παιδιά με θεραπείες. Ναι, κάποιες φορές τα παιδιά δύναται να ωφεληθούν από την εργοθεραπεία. Ναι, κάποιες φορές κρίνεται απαραίτητη η εργοθεραπεία.
Αρχικά, θα ήταν ωφέλιμο να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Ο λογοθεραπευτής κάνει λογοθεραπεία και ο εργοθεραπευτής κάνει εργοθεραπεία. Έκαστος στο είδος του! Ο λογοθεραπευτής ΔΕΝ κάνει εργοθεραπεία και ο εργοθεραπευτής ΔΕΝ κάνει λογοθεραπεία. Λογοθεραπευτής και εργοθεραπευτής αποτελούν μία ΟΜΑΔΑ και η δουλειά του ενός, συμπληρώνει τη δουλειά του άλλου και με αυτόν τον τρόπο δομείται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης.
Η αξιολόγηση είναι εκείνη που θα δώσει σαφή απάντηση στα ερωτήματα των γονέων, με αξιοπιστία και βεβαιότητα, εάν υπάρχει αναγκαιότητα και χρησιμότητα της εργοθεραπείας. Γι' αυτό και πάντοτε πραγματοποιείται συνεδρία αξιολόγησης, στο τέλος της οποίας ενημερώνονται οι γονείς. Ο εργοθεραπευτής, εφόσον υπάρχει αναγκαιότητα έναρξης παρακολούθησης συνεδριών εργοθεραπείας, θα ακούσει το αίτημα των γονέων και βάσει των αποτελεσμάτων την αξιολόγησης θα θέσει εφικτούς στόχους που αντικατοπτρίζουν τις προτεραιότητες του παιδιού, αλλά και της οικογένειας. Απαραίτητη κρίνεται η συνεργασία του θεραπευτή με τους γονείς και η εφαρμογή των οδηγιών από τους γονείς στο σπίτι, για την καλύτερη αποτελεσματικότητα του προγράμματος παρέμβασης.
Μερικές ενδείξεις, που θα μπορούσαν να αναδείξουν τη χρησιμότητα συμμετοχής σε αξιολόγηση εργοθεραπείας είναι οι παρακάτω:
- Δυσκολία στην συγκέντρωση και την οργάνωση
- Δυσκολία στην αντιγραφή, την ακουστική αντίληψη, τη λεκτική κατανόηση
- Δυσκολία σε δεξιότητες καθημερινής ζωής, όπως φαγητό, τουαλέτα, ντύσιμο, μπάνιο, κ.λπ.
- Ευαισθησία σε απτικά, ηχητικά ή κινητικά ερεθίσματα
- Κακή ισορροπία, αδέξιες κινήσεις, σκοντάφτει συχνά
- Δυσκολία στη γραφή, τη ζωγραφική
- Δυσκολία στη χρήση μολυβιού, ψαλιδιού, μικρών αντικειμένων, όπως κουμπιά
- Φτωχό παιχνίδι
- Κανένα ενδιαφέρον να πλησιάσει άλλα παιδάκια
- Χαμηλή αυτοπεποίθηση
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου