Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων


Ποια η σημασία των κοινωνικών δεξιοτήτων;

Η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο στην ανάπτυξη του παιδιού. Οι κοινωνικές δεξιότητες επηρεάζουν άμεσα τη σχολική, την προσωπική και την επαγγελματική ζωή των ατόμων. Ένα παιδί με αναπτυγμένες κοινωνικές δεξιότητες μπορεί να αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με το περιβάλλον και να επιτυγχάνει κοινωνικούς στόχους. Επιπλέον, μπορεί να αναπτύσσει ενσυναίσθηση και υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με τους γύρω του. Από την άλλη πλευρά, η απουσία ή έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων μπορεί να οδηγήσει σε απομόνωση, σε σχολική αποτυχία και προβλήματα στην καθημερινή ζωή.

Συχνά, τα παιδιά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις ανάγκες, αλλά και τα συναισθήματα των άλλων. Ωστόσο, ναι, τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν δεξιότητες που αυξάνουν τις κοινωνικές του επαφές, αλλά και την αποδοχή από τους γύρω.

Τι είναι οι ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων;

Είναι μικρές ομάδες παιδιών που έχουν στόχο να εκπαιδεύσουν παιδιά στο να αποκτήσουν κοινωνικές, συναισθηματικές και επικοινωνιακές δεξιότητες που κρίνονται απαραίτητες, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικότερα στο κοινωνικό περιβάλλον γύρω τους. Ειδικότερα, τα παιδιά ασκούν δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας, συνεργασίας, συμμόρφωσης, διεκδίκησης, επίλυσης συγκρούσεων, λήψης αποφάσεων, αυτοελέγχου, έκφρασης και διαχείρισης συναισθημάτων. Επιπλέον, στόχος είναι η βελτίωση της λεκτικής επικοινωνίας, η αυτογνωσία, η βελτίωση της αυτοεικόνας και της αυτοεκτίμησης των παιδιών που συμμετέχουν.

Πιο απλά, τα παιδιά μπορούν να μάθουν πώς να συμπεριφέρονται σε διάφορες συνθήκες και πλαίσια, μαθαίνουν να περιμένουν τη σειρά τους, να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να προσεγγίζουν άλλα άτομα και να ξεκινούν και να διατηρούν μία συζήτηση, να αναπτύσσουν φιλίες, να παίζουν λειτουργικά, να διαχειρίζονται την ήττα τους σε ανταγωνιστικά παιχνίδια, να συνεργάζονται αλλά και να διαχειρίζονται συγκρούσεις.

Σε ποιους απευθύνεται;


Απευθύνεται κυρίως σε παιδιά:

  • Με δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά
  • Με χαμηλή αυτοεκτίμηση
  • Με έντονο ανταγωνισμό
  • Με φτωχή ενσυναίσθηση
  • Με έλλειψη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων
  • Με δυσκολία να ενταχθούν και να ακολουθήσουν την ομάδα

Δομή των ομάδων

Κάθε ομάδα αποτελείται από 3-4 παιδιά, με παρόμοιο κοινωνικό, αναπτυξιακό, γνωστικό και ηλικιακό επίπεδο, αλλά και ενδιαφέροντα.

Πριν την ένταξη σε κάποια συγκεκριμένη ομάδα, πραγματοποιείται αξιολόγηση από ψυχολόγο, σε ατομικό ραντεβού. Σε περίπτωση που το παιδί παρακολουθεί πρόγραμμα αποκατάστασης στο κέντρο μας, η διεπιστημονική ομάδα προτείνει την καταλληλότερη ομάδα για το παιδί.

Τι περιλαμβάνουν;

Το πρόγραμμα της κάθε ομάδας διαμορφώνεται βάσει των αναγκών της κάθε ομάδας. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι οι ομάδες μπορεί να περιλαμβάνουν παιχνίδια ρόλων, κινητικά παιχνίδια, δραστηριότητες έκφρασης δημιουργικότητας και συνεργασίας, συζήτηση κ.α.

Ο ρόλος των γονέων

Ο ρόλος σας παραμένει σημαντικός, καθώς συμβάλλεται στη γενίκευση των συμπεριφορών που καλλιεργούνται στις θεραπείες. Η υπεύθυνη ψυχολόγος του τμήματος, θα πραγματοποιεί μηνιαία ενημέρωση των γονέων, ατομικά, κατόπιν συνεννόησης, με στόχο την αποκόμιση μέγιστου οφέλους!

 

Για πληροφορίες ή για εκδήλωση ενδιαφέροντος επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email , μέσω της φόρμας επικοινωνίας, μέσω των social media ή τηλεφωνικά. 

 

 

Ανθολόγιο
Κέντρο Ειδικών Θεραπειών
Αισχύλου 17, Αιγάλεω
Τηλ: 2114236052 
email: anthologio_aigaleo@yahoo.com

Follow us

Σχόλια

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μήπως το παιδί μου χρειάζεται εργοθεραπεία;

Έχετε ξεκινήσει λογοθεραπεία και σας προτείνει ο λογοθεραπευτής να κάνετε μία αξιολόγηση εργοθεραπείας, καθώς παρατηρεί κάποια δυσκολία. Ή ο αναπτυξιολόγος σας αναφέρει ότι το παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία. Και ξεκινάμε πάλι από την αρχή! "Τι είναι πάλι η εργοθεραπεία; Και τι θα κάνει το παιδί μου εκεί; Πώς θα το ωφελήσει η εργοθεραπεία; Μήπως ο λογοθεραπευτής μπορεί να του κάνει και εργοθεραπεία να τελειώνουμε;" Και πόσα ακόμα ερωτήματα περνάνε από το μυαλό σας; Όχι , δεν χρειάζονται πάντα τα παιδιά εργοθεραπεία, όπως δεν χρειάζονται πάντα λογοθεραπεία. Όχι , δεν θέλουμε να υπερφορτώσουμε τα παιδιά με θεραπείες. Ναι , κάποιες φορές τα παιδιά δύναται να ωφεληθούν από την εργοθεραπεία. Ναι , κάποιες φορές κρίνεται απαραίτητη η εργοθεραπεία. Αρχικά, θα ήταν ωφέλιμο να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Ο λογοθεραπευτής κάνει λογοθεραπεία και ο εργοθεραπευτής κάνει εργοθεραπεία. Έκαστος στο είδος του! Ο λογοθεραπευτής ΔΕΝ κάνει εργοθεραπεία και ο εργοθεραπευτής ΔΕΝ κάνει λογοθεραπεία. Λογ...

Πότε χρειάζεται ένα παιδί ψυχοθεραπεία;

Ναι. Είναι εντάξει να παρακολουθεί συνεδρίες ψυχοθεραπείας ένα παιδί. Η θεραπεία μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά ωφέλιμη ! Βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων , καθώς και να αντιμετωπίσουν , για παράδειγμα, το άγχος, τον εκφοβισμό και μια ποικιλία συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών που προκύπτουν στην καθημερινότητά τους, στο οικογενειακό περιβάλλον, στο σχολικό περιβάλλον, στο κοινωνικό περιβάλλον και οπουδήποτε αλλού. Σημαντικά γεγονότα της ζωής, όπως ο θάνατος κάποιου μέλους της οικογένειας, ενός φίλου, ή το διαζύγιο ή μία μετακόμιση, ένας γονέας που φεύγει για δουλειά ή απουσιάζει για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μία σοβαρή ασθένεια στην οικογένεια και πάρα πολλά ακόμα, μπορεί να προκαλέσουν στο παιδί πληθώρα αρνητικών συναισθημάτων, τα οποία ενδεχομένως να επηρεάσουν τη συμπεριφορά του, τη διάθεση, τον ύπνο, την όρεξη, την ακαδημαϊκή του πορεία, ακόμα και την κοινωνική συνδιαλλαγή.   Μερικές ενδείξεις ότι ένα παιδί μπορεί να χρειάζεται να επ...

Μήπως το παιδί μου χρειάζεται λογοθεραπεία;

  Ας σταματήσουμε μερικά δευτερόλεπτα, ας κλείσουμε τα μάτια και ας φανταστούμε τον εαυτό μας να έρχεται αντιμέτωπος με την εξής κατάσταση: Η δασκάλα στο σχολείο ή ο παιδίατρος μας ανακοινώνει ότι το παιδί μας εμφανίζει δυσκολία στην ομιλία και θα ήταν καλό να επισκεφτούμε έναν λογοθεραπευτή. Πώς αντιδρούμε; " Μα, είναι πολύ έξυπνος και καταλαβαίνει τα πάντα και συζητάμε σαν μεγάλοι και ο Γιώργος της Μαρίας... δεν καταλαβαίνεις τίποτα από όσα λέει και και και... " Κι ύστερα κάπως έτσι; "Εσείς πήγατε λογοθεραπεία; Α, το διόρθωσε μόνος του. Η γειτόνισσα μου είπε ότι δε χρειάζεται. Της ξαδέρφης μου τα είπε όλα μόλις πήγε στο Δημοτικό. Να πάμε σε λογοθεραπευτή; Μπα, άστο, μικρός είναι, θα τα μάθει μόνος του."  Για πολλούς γονείς, η διαδικασία αποδοχής ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει  κάποια δυσκολία είναι αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα. Κι αυτό είναι απολύτως λογικό και κατανοητό. Αυτό που θα πρέπει να έχουμε πρωτίστως κατά νου, είναι ότι η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση...